02 oktober 2012

Storstädning

I helgen har vi hunnit fira Tobbe och vara på hockey och det slutade ju bara bra vinst med 2-1 för Skellefteå. Sen somnade jag som en stock innan klockan hunnit slå tio. I söndags for vi en sväng på edda, först blev det träning och sen bad och lite lunch. Och igår blev jag inringd att jobba, första dagpasset sen jag slutade mitt sommarschema! Det kändes lite konstigt men va riktigt skönt att få komma hem och veta att man har hela kvällen ledig och att man med all säkerhet kommer att få tillbringa natten i sin egen säng.
Efter jobbet bar det av till Skråmträsk för att se på när Angelica och Matilda skulle klara av en del av sitt projektarbete som handlar om att övervinna rädslor, nämligen trava med häst och nog klarade dom av det allt med Wilmas hjälp. Sen vidare till Burträsk för att byta bil och lämna in våran bil på service på Tobbe-verkstaden innan vi ska köra dessa hundratals mil till veckan. Känns som att det kan vara bra om vi tar oss hela vägen hem sen också.

Idag har varit en riktig arbetsdag och lägenheten är nu storstädad! Garderoberna rensade och köksbänken blänker som ny, badrummet fräschare än nånsin förr. Ja nu är det bara fönsterputs, avfrostning av frysen, rengöring av ugn och urtorkning av alla köksskåp kvar.... men det får vänta till nån annan dag. Tycker ändå att vi har varit riktigt duktiga idag. Och nu ska vi mysa ner oss framför tvn och avnjuta lite glass. Ska testa en glassmak som jag aldrig smakat förut -hallon/saltlakrits MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar