18 juli 2013

Torsdag och snart helg igen!

Snälla tiden kan du sakta ner till ett tempo som passar bättre för mig? Känner att jag inte riktigt hänger med i svängarna. Fullt upp hela tiden och känns att det va ett tag sen vi bara va hemma en dag och kopplade av. Hoppas hinna med en sån dag i helgen. Tror verkligen det skulle behövas för oss alla nu. Men blir det fint väder så är det strandhäng som gäller. Känns deprimerande att sommaren snart är över. Löven på träden har redan börjat gulna och vissa ligger på backen, känns alldeles för tidigt i mitten av juli. Har inte ens tagit mig ett dopp i år. Nej snälla sol och värme kom tillbaka några veckor till!
Igår hämtade vi ett STORT paket på ica. Elsas nya bilbarnstol har anlänt och jag hoppas hon kommer åka bra i den. Hon verka gilla den både då hon testa den på barnens hus och nu här hemma. Sen får vi väl även hoppas att den kommer att passa i bilen. Det får bli ett av helgens projekt. Hoppas även att ett av helgens "projekt" blir att köpa en ny bil. Vi har nu sökt i månader utan att hitta den rätta. Men nu tror jag faktiskt att vi har det om allt är så bra som det låter, men det återstår ju att se. Ja det va väl den slapparhelgen det. Nu är det dags att försök hinna vika lite tvätt innan Elsa vaknar igen. Då är det kladdags med gröten och sen ska jag färga håret på mor min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar