01 april 2012

1 April

Redan första april och idag är dagen då man får luras hur mycket man vill, men jag är så dålig på att komma på aprilskämt. Får väl se om det dyker upp nått i min skalle innan dagen är slut. Fattar inte att det redan är april och på en månad så befinner vi oss 100 mil norrut i vår nya lägenhet, längtar. Ska bli spännande att se hur lägenheten faktiskt ser ut. Hoppas inte att det är rena katastrofen bara.

Tänkte passa på att berätta vad jag har gjort i helgen. I fredags kväll blev det grillning och hockey som slutade riktigt bra. Nu håller jag tummarna för att det ska gå lika bra ikväll igen.

På lördag blev det ingen sovmorgon, nej jag blev väckt vid åtta och då va det bara att stiga upp. Vi åkte och tittade när Robins lillasyster spelade fotbollscup. Dom va riktigt duktiga och slutade på en andraplats. Sen blev det en spontanresa till Skövde för lite shopping, det va ju shoppinghelg med massa fina erbjudanden. Fyndade en klänning, ett par tights och så ett par nya träningsskor till kanonpris på stadium. 1 199:- va ordinare pris och jag betalade endast 375:- det kan man kalla för ett riktigt fynd! Hoppas nu bara att dom känns bra. Dessutom va dom lite ROSA! min nya favoritfärg tror jag minsann.....

Sedan va det dags för ännu en fest och den här gången skulle Johanna firas. Trevlig kväll med trevligt folk:) men tyvärr så glömde jag kameran hemma, som vanligt.

Idag är det inte mycket som händer, ska mest bara ta det lugnt. Har städat lägenheten nu när Robin är ute och fixar till bilen så att även den är redo för sommaren. Och nu funderar jag på vad dagens träningspass ska bestå av. En sväng på gymmet, en långpromenad eller en joggingtur (vilket va nästan ett år sedan jag gjorde sist!) Det lutar åt en joggingtur även om jag gruvar mig. Men det är väl bara att ta tjuren vid hornen och he sig ut. Sen blir det hockey på tv:n och kasslerknyten till middag och sist men inte minst en storhandling.

Okej det kanske inte va en så lugn söndag trots allt... det blir inte riktigt alltid som man har tänkt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar