23 april 2012

Stressen har infunnit sig!

Går trögt med packandet nu.... finns så mycket annat som är så mycket roligare helt plötsligt. Konstigt det där? precis som när man hade läxa eller prov i skolan. Man kunde hitta på tusen andra (annars tråkiga) saker att göra, bara man slapp göra det man va tvungen att göra.

Idag har jag till exempel hunnit med att först vara på arbetsförmedlingen 8.30-16.00 (dock inte frivilligt). När jag kom hem så han jag med att både damtorka och laga mat innan jag och Robin drog iväg till gymmet och körde ett box-pass med Thorbjörn och Evelina. Har hunnit rensat papper, betalt räkningar och till och med deklarerat på nätet. Jag har även läst en hel del bloggar och hängt en stund på facebook.
Ja det är ju helt otroligt att man kan hitta på så mycket ursäkter bara för att slippa göra det som i nuläget börjar bli lite tråkigt och väldigt jobbigt. Vet liksom inte vart jag ska fortsätta. Det som är kvar är i stort sett "bara" köket, toan, lite tv-spel, lite kläder och att rensa ur sängborden. Och det känns bara såååå jobbigt att ta tag i det. Skulle behöva en spark i rumpan!!

Det värsta är att vi inte alls har mycket tid på oss att packa nu heller. Imorgon är det återigen arbetsförmedlingen hela dagen och sen kommer Desireé hit och hälsar på. På onsdag är vi bortbjudna på mat hos Robins mormor och morfar, sen ska det tvättas och så ska jag ha telefondate med min efterlängtade Erica. På torsdag kommer Robins mamma hit på besök. Sen har vi fredag och då ska Robin iväg till tandläkaren i skövde. Det berör ju i och för sig inte mig, men allt blir ju mycket jobbigare när man är själv och så tar det ju mycket längre tid. Dessutom så ska Robin klämma in två fika innan veckan är slut.

Och på fredag kväll ska allt vara packat och klart för på lördag så ska allt lastas och lägenheten städas! Sen på söndag morgon så går flyttlasset mot Skellefteå!

Ja det känns som att den här veckan kommer bli lite smått stressig. Eller vad tror ni?

Nej nu blir det lite kvällsfika innan sängen kallar... ha det så bra kära vänner om jag inte hinner skriva något mer inlägg i all denna stress innan jag är Skelleftebo igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar