27 november 2012

Bullbak, igen....

Bullbaket i onsdags blev inte speciellt lyckat då jag råkade värma mjölken för varm och degen därför inte ville jäsa. Men jag kämpade på och rullade bullarna ändå. Men resultatet blev inget vidare, smakade som några mjölklumpar torra som skrutt och hårda som cementklumpar. Så idag gör jag ett nytt försök. Och nu jäser i alla fall degen, så ett steg i rätt riktning.

I fredags åt vi pizza med min (pappa)familj och i söndags jobbade jag.
Annars har helgen bestått av storstädning och julpyntning, så nu är det jul i hela lägenheten, så mysigt så. Och idag kom det tillslut även lite snö. Hoppas bara att den kommer för att stanna denna gång, tycker att det är hög tid nu. Och ikväll blir det impulshockey för hela slanten. Ska bli kul att hitta på nått och inte bara sitta hemma och dega i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar