21 april 2009

Ajaj i foten

Idag har varit en bra dag och vi har (för en gångs skull) haft en riktigt sjuk patient och de är betydligt mer spännande än att ta hand om svårt sjuka patienter än dom som man vet kommer att överleva utan problem, de kanske låter grymt att säga så men jag menar inget ont eller så, de roliga är att man får lära sig så mycket mer och så många nya saker, fast de är ju inte helt fel att ta hand om andra patienter heller, man lär sig ju då också.... fast svårt sjuka är ju lite mer ovanligt och därför känns det mer spännande.

Jag har bara haft ett problem idag och det är att min fot värker som bara den.... vet inte vad jag ska göra åt den? De va väl inte de bästa kanske att jag sprang iväg och hämtade blod typ 10 gånger idag.... och dessutom fram och tillbaka lite på akuten också.

I Lördags så fastnade/stukade nämligen jag foten eller nått, vet inte riktigt vad som hände, men ont vill jag lova att de gjorde och efter de så är inte min fot varken den finaste eller den skönaste att gå på :S

Så de blev varken träning för mig igår eller ikväll och de känns inte som att de ser så ljust ut för att kunna träna på tosdag heller :( men man vet ju aldrig de kan ju bli bättre, hoppas får man ju i alla fall göra :)

Kanske inte syns så bra men foten är i alla fall blå och nästan rund som en boll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar