03 april 2010

Fest hela kvällen....

Efter en toppenvecka i fjällen är jag nu hemma igen. Har haft riktigt roligt nästan hela veckan, fiskat, åkt madrass, kört skoter, åkt slalom, njutit av ledigheten och vädret, ja jag har gjort allt de där som man ska göra när man är i fjällen. Har till och med gjort sånt som man inte ska göra när man är i fjällen. Nämligen åkt vilse ute på kalfjällen!

Vi bestämde oss för att vi skulle åka iväg nån mil med skotern på nån sjö och fiska tidigt på morgonen så klockan 8 va vi iväg hela gänget på 15 personer, på väg mot en sjö med lä och mycke fisk vad vi hade hört iaf. Men enda problemet va att ingen riktigt visste vars den där sjön låg, men vi hade ju både karta, GPS och telefonkontakt med folk som visste vars sjön låg, så vi tänkte att de kunde ju inte bli så svårt att hitta. De gick bra ända tills vi hade typ 1 km kvar till sjön då började GPS-en bara snurra runt runt och helt plötsligt hade vi ingen aning om vars vi va heller och full storm hade de lyckats bli också!!! Vi åkte runt tunt i cirklara på kalfjället eftersom att skoterspåren blåste igen lika fort som man lämnade dom och iskallt va det!! Vi åkte runt i dryga 2 timmar tror jag att det var innan vi tillslut hittade där ifrån igen! Riktigt rädd han man ju bli också och de va till och med nära att vi skulle ha kunna ringa fjällräddningen. Inte bra när syskonen andersson börjar jaga upp varandra och tro att dom ska dö där ute på fjället! Andreas börja då till och med att grina för att han inte trodde att vi skulle ta oss där ifrån. Men själv tycker jag att sånt där är spännande så jag hade rätt så roligt jag;) men ändå skönt att vi hittade hem tillslut:)

Bilder från fjällen får ni senare=)

Nu ska jag fortsätta att se hockey och se vem som vinner tippningen ikväll, det är nämligen de vi har sysslat med hela veckan nu, men ingen vinst än... Heja AIK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar