19 september 2010

Snilleblixten!

Ja jag fick den just! Jag vet vad jag verkligen skulle vilja göra! Jag har just varit och röstat för första gången i livet och efter det tog jag mig en lång promenad och kände mig dessutom riktigt vuxen! Jag gick längs älven och såg löven som skiftade i olika färger, svamparna i det blöta gräset, paren på parkbänkarna, vattnet som blänkte i höstsolen, folk som fiskade, åkte båt, var ute och joggade, rastade hundarna, lärde barnen cykla.... och då slog det mig! Jag skulle vilja vara en stjärna på att fotografera, hur kul skulle de inte vara att jobba som fotograf? :D Hur kul skulle man inte ha på jobbet:) Fånga ögonblick på bild som man aldrig kommer att glömma, minnen för livet. Jag älskar bilder -en bild kan säga mer än tusen ord och det stämmer verkligen:)Sunnanåcupen -10

Blir avis varje gång jag hör om Olas roliga uppdrag på jobbet, fota en massa och göra repotage om både de ena och de andra. Och jag är så avis på dom som faktiskt kan få till riktigt fina bilder redigera dom en massa och allt. Snart tror jag slår slag i saken och köper mig min systemkamera som jag har suktat efter i år nu, går en fotokurs och hoppas att jag faktiskt kan lyckas få till några fina bilder:) Fast egentligen vet jag inte om jag skulle passa så bra som fotograf men det skulle vara roligt att vara riktigt bra på att fotografera även om det bara är på fritiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar