28 februari 2010

Ambulansfärd

Idag blev det ännu en ambulansfärd för lillebror! och självklart mitt i hockeymatchen (som vanligt) ännu en tuff tackling fick han ta emot.... och ännu en gång blev matchtröjan och utrustningen sönderklippt! han har då alltid den senaste utrustningen, duktig på att förnya sig;)

Men den här gången va jag med och såg allt och de va ju fan hemskt:( inte roligt att se när nån har så ont! Tur att Kalle på ambulansen som jag ha jobba med på IVA va snabbt på plats och droga ner han lite;) hahaha nu ligger han hemma i sängen igen med ett brutet nyckelben. Och han har typ 3 veckors vila att se framemot....hur ska de funka? han kan ju inte ens vara still en sekund! Och jag ska vara barnvakt till helgen....jippie? han kommer att slava med mig! Förutom de har jag även hunnit vara på pingiscup på edda igen och andreas va lika duktig den här gången=) Sen har jag, eller snarare mamma shoppat lite småsaker till lägenehten.

Nu ska jag nog lägga mig i sängen och se lite OS och sen sova, har ju nämligen lite sömnbrist nu. Va hemma 7.30 i morse från jobbet och då hann jag sova 4 timmar innan de va dags att stiga upp igen! Men jag höll mig vaken hela natten:) och de är betydligt bättre att jobba natt än dag kan jag ju bara säga, så mycke lugnare! kände mig inte stressad en endaste gång:) skulle kunna jobba natt jämt om jag fick.

God natt!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar