08 augusti 2009

Rast

Gårdagen blev en lyckad dag, även om de känns idag att jag verkligen höll igång hela dagen, man blir slut av att gå på nolia:P


Dagen började med att jag steg upp kring halv åtta och en timme senare var jag hos Johanna i Kvarnbyn, sen bar det av mot Umeå och Nolia=) De roliga började redan i bilen och sen när vi kommer fram till Umeå och ska parkera så kör Johanna bara förbi parkeringsvakterna utan att betala.... hahahaha så gör man INTE Johanna;) Sen gick vi runt lite överallt och kikade och köpte endel saker också...

För mig blev det ett puder, en kudde och mat och några godisremmar förståss=)

Sen efter några timmar så hamnade vi plötsligt i en curlinghall :O och vi fick en egen instruktör (eller vi delade han med två killar) som lärde oss hur man curlar, eller åtminstonde försökte att lära oss :P Sen i slutet blev det matcher mot killarna som va på samma bana som oss. Och jag och Johanna kom på en hedrande 2:a plats så klart ;D


När vi va less på Nolia så åkte vi iväg hemmåt igen, men jag fick mig inte riktigt hela vägen hem, jag blev bjuden på middag på nabben (badstranden) hos Carina och Lars-Göran och även Jessica var där. Vi åt wook och sen for vi ut med båten, i typ flera timmar och glodde på alla sommarstugor runt sjön. Sen hoppade vi i från båten och simmade i land=)

Sen idag så har jag jobbat, eller jag har inte jobbat färdigt, jag har bara rast. Jag slutar inte förrän klockan nio ikväll och då missar jag kanotutflyckten som hela familjen ska på med kusonerna och Berglunds. Får väl se om jag kanske tar bilen och möter dom och hoppar i en kanot när jag har slutata jobbet? Beror på om jag orkar, börjar sju imorgon bitti också och sen imorgon kväll ska Ante komma hit och ta kort på oss barn.

Som ni ni kanske märker så har jag ganska fullt upp och de är väl bra att jag har saker att göra, men de skulle ju vara skönt om man bara fick vara ledig nån gång också och om man hann vara med Marcus lite oftare=) Det blir jobbigt i längnden att ha något inplanerat varje dag.... men efter semestern (som det förövrigt bara är 13 dagar kvar till) så ska det nog bli bättre, för då har jag ingenting inplanerat och då får man bara leva i nuett och ta allt som det kommer.

Sen måste jag ju bara tillägga att jag är så stolt över min bror som är så duktig på sporter av alla dess slag! På måndag ska han börja hockeyskola med riktig hårdträning, han har varit ute och sprungit varje dag i typ två veckor nu inför hockeyskolan för att han ska vara förberedd och den idén kom han på själv. Och idag är han på fotbollscup och spelar 11-manna med dom som är tre år äldre än vad han själv är. Jag kan då lova att jag inte spelade 11-manna när jag va 9 år! Han kommer att bli nått stort nån dag bara han inte lessnar på det som han är så bra på=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar