21 september 2009

Bakning och älgjakt!


I fredags for jag på bio och såg The ugly truth och den var faktiskt riktigt bra, så den rekomenderar jag=)

Sen på lördag morgon bar det av mot Västby för bakning i bagarstugan, ganska roligt faktiskt. Det blev verkligen en heldag i bagarstugan! Sen så sovde jag över där och sen steg jag upp halv fem på söndagsmorgonen för att följa med ut i skogen och jaga älg och jag måste faktiskt säga de att jag ÄLSKAR skogen!! Hur lungt och skönt som helst. Även om det blev lite långtråkigt ett tag då det inte hände ett skvatt på flera timmar, eller jo jag såg en liten ekorre;) Men annars va det helt dött! Men sen efter några sega morgontimmar så började det hända saker och jag fick till och med se en älg på typ 70 meters avstånd och då blev det ju lite spännande, men den gick inte att skjuta för älgen gömde sig bara bakom alla träden hela tiden.... Men det blev i alla fall tre kalvar skjutna och nog va jag tvungen att vara med och släpa fram dom ur skogen också! Tur man är stark då;) Jag kan säga att jag va rätt så trött när jag kom hem kring halv nio igår kväll! Duschen och sen sängen blev det!

Men jag börjar ju nästan fundera på om man ska ta jägarexamen eller? Det är ju ändå roligt att jaga=) Fast inte i år i alla fall det får nog vänta. Först ska jag då ta skoterkortet=) Måste bara hitta en kurs som jag kan börja=)

Hoppas ni får en bra dag! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar