27 januari 2010

Snö & cykel hör inte ihop!


Jag har alltså ca. 600 meter till jobbet, vilket i vanliga fall bruka ta mig 2 minuter att cykla dit eftersom att det bara är nedförsbacke då och typ 4 minuter hem. Idag tog det mig 5 minuter att ta mig dit, vilket ändå är helt okej. Men på hemvägen va det inte ens lite okej! Det tog mig 20 minuter med cykel att ta mig dessa 600 meter hem från jobbet.... fattar ni hur jobbigt jag har haft det på hemvägen?!?!? Det började inte ens bra, först fick jag inte fram cykeln där jag hade ställt den när jag började för att den va så översnöad. Sen vinglade jag mig fram 50 meter sen va det en plogkant så då va det bara att hoppa av och slita sig igenom den och över vägen. När jag väl kom mig fram till cykelvägen så tyckte jag ändå att det såg ju inte så farligt ut, de skulle nog gå bra att cykla. Men det va ett evigt vinglande fram och tillbaka i snön innan jag tippade omkull för första gången. Men så lätt ger man ju inte upp, så upp på cykeln igen och trampa vidare. Gick väl sådär i typ 100 meter, men sen lyckades blåsten få omkull mig i sidled! har aldrig varit med om nått liknande förut! jag va helt hjälplös ju, kändes precis som om att någon knuffade omkull mig bara sådär. De fallet hade jag faktiskt velat se mig själv göra;) tur man landar mjukt i snön.
Nu ska jag ta mig en varm dusch och sen bara mysa framför tv:n=) om den nu startar?

1 kommentar:

  1. Hahahahaha de måste då ha sett himla roligt ut iaf! ;)

    SvaraRadera